Znajdujesz się: PZT > AKTUALNOŚCI
Druga edycja projektu Dzieciaki do Rakiet wkracza w kluczową fazę
ukryj
Druga edycja projektu Dzieciaki do Rakiet wkracza w kluczową fazę

Już w sobotę 2 września akcja zawita do Olsztyna, gdzie na placu przy Galerii Warmińskiej dzieci będą miały szansę zarazić się tenisową pasją. Przez cały dzień będą się tam odbywać bezpłatne treningi tenisowe. 
 
Już wkrótce zaś w pięciu olsztyńskich szkołach dzieci będą miały okazję uczyć się podstaw gry w tenisa na lekcjach WF. Rekrutacja szkół startuje w połowie września. 
 
Akcja Dzieciaki do Rakiet, realizowana przez Bank BGŻ BNP Paribas i Polski Związek Tenisowy, ma na celu promowanie tenisa wśród dzieci i ich rodziców. Jest skierowana zarówno do dzieci, które mają już za sobą pierwsze tenisowe doświadczenia, jak i do tych, które jeszcze nie miały w ręku rakiety. Najistotniejszym elementem akcji jest dobra zabawa. Wykorzystanie różnorodnych ćwiczeń ogólnorozwojowych oraz elementów innych dyscyplin sportowych sprawia, że treningi tenisa są dla dzieci sportową zabawą. Tak też było podczas ubiegłorocznej edycji akcji, w której wzięło udział ponad 2000 dzieciaków. 
 
Lekcje tenisa w twoim mieście! 
Przez całe lato w dziesięciu miastach Polski odbywają się imprezy, na których doświadczeni trenerzy i animatorzy uczą dzieci grać w tenisa. W sobotę 2 września akcja zawita do Olsztyna. 
– Nazwa wskazuje, że to akcja dla dzieciaków. Pozornie. Akcja Dzieciaki do Rakiet ma porwać do tenisa nie tylko najmłodszych, ale także ich rodziców i nauczycieli, rozbudzić sportowe zainteresowania całych rodzin oraz wprowadzić zdrowe nawyki w ich codzienne życie. Akcja uczy jak bawić się w sport i jak sport może nas wszystkich porwać w niezwykły świat emocji. Zatem świetnej zabawy, na korcie i poza nim, w życiu! – powiedział Tomasz Zimoch, komentator sportowy i wielki miłośnik sportu, ambasador akcji Dzieciaki do Rakiet, który będzie gościem specjalnym wydarzenia, a 2 września na placu przy Galerii Warmińskiej na żywo skomentuje tenisowe dokonania najmłodszych. 
Lekcje będą całkowicie bezpłatne, przeznaczone dla dzieci w wieku od 5 do 12 lat. Dzieci zostaną podzielone na odpowiednie grupy wiekowe. 
– Bardzo się cieszę, że poprzez akcję Dzieciaki do Rakiet setki dzieci w całej Polsce mają szansę spróbować gry w tenisa. Dla mnie ten sport to życiowa przygoda i wspaniała pasja. Nie jest ważne, czy dzięki tej akcji wychowamy przyszłych zwycięzców turniejów wielkoszlemowych. Dla mnie liczy się to, że dzieciaki będą mogły trochę się poruszać, dobrze się bawić i złapać tenisowego bakcyla – powiedział Mariusz Fyrstenberg, ambasador akcji, który zaczął grać w tenisa w wieku siedmiu lat, a podczas sportowej kariery grał na najwspanialszych kortach na świecie oraz reprezentował Polskę na Igrzyskach Olimpijskich. 
 
Dzieciaki do Rakiet na szkolnym WF-ie
 
Organizatorzy akcji Dzieciaki do Rakiet dotrą również do szkół i zainspirują je do nauczania tenisa podczas lekcji wychowania fizycznego. 
 
– Postanowiliśmy wyposażyć pięć olsztyńskich szkół w sprzęt niezbędny do nauki lekcji tenisa, a także przeszkolić nauczycieli, aby mogli przekazać swoim uczniom tajniki tego pięknego sportu. W całej Polsce wesprzemy na tej zasadzie 50 szkół – powiedziała Agnieszka Wilczyńska, dyrektor Departamentu Strategii Marki w Banku BGŻ BNP Paribas. – Do nauczania podstaw gry w tenisa nie jest potrzebna specjalna infrastruktura. Można to robić na szkolnym boisku czy w sali gimnastycznej. To wyjątkowa dyscyplina, uwielbiana przez dzieciaki. Dlatego, jako bank związany z tenisem od przeszło czterdziestu lat, chcemy wspierać jego rozwój w Polsce i zachęcać do wspólnej tenisowej zabawy – dodała Agnieszka Wilczyńska. 
 
Szkoły, które wezmą udział w akcji, zostaną wyłonione w drodze konkursu. Aby zgłosić szkołę, należy przygotować krótki filmik pokazujący, jak dzieci bawią się poprzez sport. Film powinien zostać nakręcony wspólnie przez dzieci i nauczycieli. Forma nie jest ważna – liczy się spontaniczność i dobra zabawa. Rekrutacja wystartuje we wrześniu, a już za rok w ramach akcji odbędzie się międzymiastowy turniej tenisowy, który wyłoni pierwszych triumfatorów ogólnopolskiej akcji Dzieciaki do Rakiet. 
 
– Tenis to doskonały sport dla każdego dziecka. Jest nie tylko fantastyczną dyscypliną ogólnorozwojową, ale w dodatku wpaja najmłodszym zasady fair play. Pracuję z dziećmi od przeszło dwudziestu lat i jedno się nie zmienia: tenis daje im niesłychaną frajdę. Dlatego wszystkich rodziców zachęcam do tego, żeby dali swoim dzieciom szansę spróbować tej pięknej gry – mówi Sykstus Szajda, główny trener akcji Dzieciaki do Rakiet. 
 
Więcej szczegółów na stronie www.dzieciakidorakiet.pl. ;
W ramach akcji Dzieciaki do Rakiet odbędą się jeszcze dwa miejskie eventy: 
2 września 2017: Olsztyn – Plac przy Galerii Warmińskiej 
9 września 2017: Lublin – Plac Zamkowy 
Wszystkie wydarzenia odbywają się w godzinach: 10:00-19:00
 
NESCAFÉ® Dolce Gusto® partnerem akcji
 
Podczas zmagań dzieci na kortach, marka NESCAFÉ® Dolce Gusto® zadbała o chwilę przyjemności i relaksu dla dorosłych. NESCAFÉ® Dolce Gusto® to marka systemów kawowych sprzedawana w ponad 80 krajach na świecie. Oferuje najnowsze, innowacyjne rozwiązania technologiczne, ekspresy charakteryzujące się unikalnym wyglądem, a także szerokim portfolio wysokiej jakości kaw i napojów.
 
BNP Paribas – We are tennis
 
Grupa BNP Paribas jest największym sponsorem tenisa na świecie już od ponad 43 lat. Związek BNP Paribas i tenisa to dużo więcej niż sponsoring – to trwały element budujący wizerunek marki na całym świecie i prawdziwa pasja do sportu, który stał się częścią tożsamości marki grupy. 
 
W roku 1973 Francuska Federacja Tenisowa zamierzała zbudować loże dla honorowych gości turnieju wielkoszlemowego Rolanda Garrosa. Zwróciła się do BNP o wsparcie finansowe tego projektu, w zamian oferując zamieszczenie logo BNP na banerach wokół kortów. Dziś możemy je oglądać na kortach zarówno wielkiego, jak i małego formatu. W sumie na całym świecie logo BNP Paribas pojawia się na ponad 40 kilometrach banerów wokół kortów – zarówno przy okazji turniejów wielkoszlemowych, jak i w szkółkach tenisowych czy rodzinnych klubach.
 
Ta długotrwała więź BNP Paribas z tenisem miała duże znaczenie dla budowania wizerunku Grupy BNP Paribas. Bank posługuje się hasłem „We are tennis” – Tenis to my. Wynika to z faktu, że grupa angażuje się w rozwój tenisa, jako dyscypliny sportowej i to na wszystkich poziomach: rozgrywek profesjonalnych, rozgrywek amatorskich i juniorów oraz tenisistów niepełnosprawnych. Efektem działań promocyjnych jest również informacyjno-społecznościowy portal www.wearetennis.com. ;
 
Dodatkowe informacje:
Jędrzej Hugo-Bader
Biuro prasowe akcji Dzieciaki do Rakiet
Havas Sports & Entertainment
tel. 503 028 680 
 
Izabela Tworzydło
Rzecznik prasowy
Bank BGŻ BNP Paribas
tel. 607 449 849 
 
 

Multimedia

Facebook

Łukasz Kubot Mistrzem Wimbledonu!

Polski Związek Tenisowy

Miejsce na Twoją reklamę

Partnerzy i Sponsorzy

POLSKI ZWIĄZEK TENISOWY
ul. Konduktorska 4 lok.10 (wejście II, piętro V).
00-775 Warszawa
tel. (48-22) 122 12 00, 122 12 01
fax. (48-22) 122 12 11
e-mail: pzt@pzt.pl
Rachunek opłat statutowych: Bank BGŻ BNP Paribas S.A.
17 1600 1374 0003 0057 6053 3150
Rachunek Kolegium Sędziów: Bank BGŻ BNP Paribas S.A.
87 1600 1374 0003 0057 6053 3151
Dane do faktur:
Polski Związek Tenisowy
ul. Konduktorska 4 lok.10
00-775 Warszawa
NIP: 526-21-70-384
Copyright Polski Związek Tenisowy.
All rights reserved
projekt i wykonianie e-ARES Sp. z o.o.